Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Monday, November 17, 2008

ARKIB : 05/09/2008

RM15 juta naik taraf Jalan Kajang-Beranang


KEMENTERIAN Kerja Raya mengucapkan terima kasih di atas aduan berkaitan Jalan Persekutuan, Kajang-Seremban.

Sukacita dimaklumkan satu lawatan tapak telah dibuat di Jalan Persekutuan FR01 Kajang-Seremban dan Jalan Negeri B54 Semenyih-Broga berkenaan aduan yang telah diterima yang menyatakan mengenai kesibukan Jalan Persekutuan FR01.
Daripada pemerhatian dan analisis yang telah dibuat, jalan tersebut masih lagi dua lorong, dua hala.

Bahagian Perancang Jalan telah pun mencadangkan supaya Jalan Persekutuan FR01 (Kajang-Seremban) dinaik taraf kepada empat lorong, dua hala bagi menampung kapasiti sedia ada dan yang akan datang dalam Rancangan Malaysia Ke-9 (RMK-9).
Cadangan menaik taraf jalan FR01 Kajang-Beranang pula telah tersenarai dalam senarai Projek Kajian Separuh Penggal RMK-9 (jalan dan jambatan) dengan peruntukan sebanyak RM15 juta kepada JKR Cawangan Jalan.

Cadangan projek ini juga adalah ranking kedua dalam senarai cadangan projek HNDP Fasa 1 dan Blue Print Pelaksanaan Rangkaian Jalan Raya Malaysia dalam RMK-9.
Lebuh Raya Kajang-Seremban (Lekas) yang mempunyai jajaran yang selari dengan Jalan Persekutuan FR01 (Kajang- Seremban) di bawah seliaan Lembaga Lebuh Raya Malaysia pula dijangka siap dan dibuka untuk laluan trafik pada tahun 2010.

DEVARAJ SUBRAMANIAM
Ketua Cawangan Media dan Khidmat Pelanggan
b.p. Ketua Setiausaha Kementerian Kerja Raya

No comments: