Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Monday, November 17, 2008

sampah oh sampah....




BANGI- gambaran yang jelas menunjukkan masalah pungutan sampah oleh pihak berkaitan. Masalah bau akibat daripada masalh pmungutan sampah ini telah menyebabkan penduduk di kawasan ini menghadapi masalh. Masalah pungutan sampah yang tidak sistematik menyebabkan sampah sarap yang dibuang semakin bertambah banyak. Penduduk di kawasan ini membuang sampah di luar kawasan tong sampah ini kerana sampah yang bertimbun di dalam tong smpah.

Pihak berkuasa perlu memantau pengurusan sampah supaya masalah bau tidak berlaku.
Responden yang telah kami temui mencadangkan supaya pihak berwajib memantau dan menggangkut sampah ini sekurang-kurangnya 2 kali sehari supaya keselesaan penduduk kawasan ini daripada bau sampah dapat diatasi.

Pemandangan yang tidak menarik dan mencemarkan kawasan ini akibat sistem pemungutan sampah yang tidak cekap akan mendatang persepsi negatif daripada orang ramai mengenai penduduk kawasan ini.

Pihak berwajib perlu memandang perkara ini dengan serius supaya dapat mengelakkan berlakunya penyakit yang merbahaya kepada penduduk kawasan ini khususnya dan kawasan di bawah pentadbirannya

No comments: