Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Monday, November 17, 2008

ARKIB : 08/02/2008

MPKj perkenal kiosk 24 jam

KAJANG Majlis Perbandaran Kajang (MPKj) akan memperkenalkan sistem pembayaran cukai melalui kios elektronik yang beroperasi 24 jam pada bulan Mac ini dalam usaha menambah saluran pembayaran dan memudahkan pengguna.

Kios yang dikawal secara automatik itu membolehkan pengguna membuat pembayaran cukai sama ada menggunakan wang tunai ataupun cek tanpa perlu ke kaunter MPKj.
Yang DiPertuanya, Datuk Hasan Nawawi Abdul Rahman berkata, kios tersebut disediakan bagi memberi kemudahan kepada pengguna yang kesuntukan masa untuk membuat pembayaran cukai.

Menurutnya, bagi memudahkan pengguna serta menjamin keselamatan, kios tersebut akan diletakkan di dalam kawasan bangunan MPKj di sini.
"Setakat ini, kita hanya menyediakan sebuah kios elektronik sahaja di bangunan MPKj sahaja bagi mengelakkan kemudahan tersebut dirosakkan atau disalah guna oleh individu yang tidak bertanggungjawab sekiranya diletakkan di tempat lain.
"Ini kerana kos penyelenggaraan sebulan bagi kios ini ialah RM3,000 dan sekiranya rosak, kos yang tinggi diperlukan untuk membaikinya.

"Saya amat berharap pengguna dapat menggunakan kios ini dengan cermat dan berhemah,'' katanya ketika mempengerusikan mesyuarat penuh MPKj di sini baru-baru ini.
Beliau juga memberitahu, kewujudan kios tersebut akan menggalakkan pengguna membayar cukai dan mereka tidak mempunyai alasan lagi untuk menangguh atau tidak membayar cukai.

"Kios ini amat mudah digunakan dan beroperasi setiap hari, jadi pengguna kini tidak perlu lagi menunggu lama di kaunter untuk membuat pembayaran cukai,'' ujarn

No comments: